Paars is back

Sat Mar 26 15:07:28 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL> merkte op:
>(...)

Erik, ik heb gepoogd je te bellen (maar het telefoonnummer 020-
6990277 blijkt te zijn afgesloten en onze wederzijdse maat Yuen
is momenteel niet thuis - ik kom daardoor niet achter je nieuwe
nummer) om je te vragen wat er nu aan de hand is - dan maar een
paar opmerkingen via de lijst zelf...

Dit is wat er steeds gebeurt:
  * Ik heb het over het een of ander onderwerp.
  * Jij bent het niet eens met wat ik daarover opmerk.
  * Jij zegt niet wat je zelf vindt van het onderwerp.
  * Jij zegt in de plaats daarvan dat ik een fout maak.
  * Jij zegt niet om welke fout het handelt.
  * Ik heb geen idee waar jij het over hebt.
  * Jij zegt dat ik m'n fout niet wil toegeven.
  * Ik heb geen idee wat ik zou moeten toegeven.
  * Jij zegt dat mij iets essentieels ontgaat.

Dit is hoe het bovenstaande te voorkomen zou zijn...
  * Jij zegt wat je zelf vindt van het onderwerp.
  * Jij zegt welke fout ik maak. Noem een bron of zo.

Kortom: zeg eens wat je er zelf van vindt.

Als je dat niet durft, kan je er beter het zwijgen toe doen,
lijkt me. Populair maak je jezelf er op deze manier niet op.

Marc Fluks, Amsterdam