NOS: Minister de Graaf wil aftreden

Thu Mar 24 11:50:35 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zoals eerder opgemerkt,

De PvdA is gewend alles intern voor te koken en aan (toekomstige)
coalitiepartners op te leggen. Ze zijn onvoldoende voorbereid in alle grote
gemeenten hun burgemeesterskandidaat te laten winnen bij vrije verkiezingen
in 2006 en het kiezersklimaat geeft nu veel onafhankelijke kandidaten (ook
"ex"-PvdA-ers) goede kansen, dat zou in 2010 mee kunnen vallen. Dit was het
punt wat de PvdA eiste: die grote gemeenteraden (lees: de PvdA erin) bepaalt
zelf of al in 2006 hun kandidaat gekozen kan worden of nog één keer beneomd
moet worden.

Fritz