NOS: Minister de Graaf wil aftreden

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Thu Mar 24 10:35:56 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:
<...>
>Ja, precies. Maar als ze voor stemden liepen ze het risico dat
> kwijt te raken door de komst van directe verkiezingen. En daarna krijg
> je dan die verkiezing door de raad niet zomaar terug. Daarbij wilde
> Van Thijn zich kennelijk niet de les laten lezen door een partij die
> op
> een hand vol zetels staat.
<...>

Schiet mij maar lek. Waarom hebben ze dan zowel in eerste lezing voor
gestemd, en in tweede lezing in de TK ook? Waarom roept Woutertje dan
voortdurend dat hij vóór een gekozen burgemeester is? Afijn, dat moeten ze
zelf maar uitleggen.
Ik blijf denken dat het iets met timing te maken heeft: Noten stelde zelf
voor onmiddelijk weer een initiatiefvoorstel tot wijziging 131Gw in te
dienen. Het gaat dus vooral om de tijd. Maar wat is er in de komende vier
jaar dan zo belangrijk?

mvg,

Martin Lentink