Burgemeeesteren: tussenstap

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Mar 23 10:58:07 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, Mar 23, 2005 at 10:23:58AM +0100, Henk Vreekamp wrote:

> Tactisch gezien ben ik wel blij dat de burgemeestersverkiezingen in 2006
> niet doorgaan - jaja, ik hoor het gevloek al dwars door het scherm. Waarom?
> Wel, uit peilingen blijkt dat in Utrecht met 37% die verschrikkelijke Henk
> Westbroek grote kans maakt- de PvdApopulist (nu: Leefbaar Utrecht) die zijn
> fractie als een dictator regeert en die voorheen D66-raadsleden uitmaakte
> voor "hoer" en de fractieleider "een dwarsleasie" toewenste. Ik zou graag
> zien dat er meer tijd komt voor betere kandidaten in Utrecht. En ik vraag
> me af of die wens ook in de andere (29) grote steden leeft.

> [...]

Henk,

Is dat geen gelegenheidsargument? Ik heb de angst voor popsterren, dj's
etc. altijd een twijfelachtig argument gevonden tegen de gekozen
burgemeester. Bovendien vraag ik me af of dat soort gevaren niet te
ondervangen zijn door kwalificatieeisen te stellen, ervaring in het
openbaar bestuur bijvoorbeeld. Of is dat ondoenlijk?

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |