Grondwet blijft ongewijzigd

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Wed Mar 23 00:07:56 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Wees eerlijk, de PvdA gunde het ons niet, want ik hoor net Wouter Bos in BvD
telefonisch melden, dat die grondwetswijziging niets voorstelt en binnen
twee jaar geregeld is (sic!) en dat dan het PvdAmodel er komt: de raad
kiest. Nu heb ik 8 jaar ervaring met de PvdA in de raad van Utrecht, en het
zijn ongelofelijke machtspolitici en regenten, voor wie het begrip
rupsjenooitgenoeg bedacht had kunnen zijn, en die bij voorkeur azijn zeiken
(lees de bijdragen van Ger, azijnzeiken  is een kwaliteit die beklijft)en
het is duidelijk dat het loslaten van de macht in lokale raden hen moeite
kost.

Ik denk, dat de negatieve uitstraling (tegen stemmen, terwijl je voor bent)
hen stemmen gaat kosten. Ik durf niet te stellen, dat het ons stemmen
oplevert.

Mijn sympathie voor de PvdA is voorlopig even bekoeld.

Of Thom moet aftreden of gewoon moet doorgaan met een wet voor de gekozen
burgemeester, weet ik nu nog niet.

Groet,

Tjerk