Grondwet blijft ongewijzigd

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Mar 23 00:07:17 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Ik heb m'n analyse vandaag toch een paar keer gegeven ?

Ja, maar die hoef ik toch ook niet klakkeloos te volgen. Ik
heb bovendien de indruk dat je nog niet beseft wat de
gevolgen zullen zijn vor onze democratie. Voor zover we die
uberhaupt nog hebben.

>  Daarin
>  lag ook de afloop besloten. Die was onvermijdelijk. De ratio
>  heeft immers gewonnen.

Welke ratio heeft gewonnen? Dat onze democratie niet in
staat is gebleken op grond van deugdelijke argumenten tot
een wetswijziging te komen? Dat ?

> Ik hoor allerlei emotionele politici
>  op de radio - dat geeft dus precies aan waarom het mis ging.

Het zegt mij niet zoveel. En wat geeft het dan aan? Om welke
emotie gaat het? Wat is de relatie met het waarom van het
mis gaan?

>  Thom de Graaf wist weer eens van geen wijken. 't Is elke keer
>  hetzelfde liedje. Ik vrees een dramatische terugval van D66 in
>  de peilingen na deze publiekelijke harakiri. Mensen pikken deze
>  vertoning niet.

De vertoning is hier door de PvdA opgevoerd.

>  Het domst zou onder deze omstandigeden een aanval van D66 op de
>  PvdA zijn. Temporiseren en zelfkritiek is beter.

Lijkt me onzin, Een goede, grondige en deugdelijke analyse
lijkt me nu juist op zijn plaats.

Henk Elegeert