De queeste beeindigd?

Wed Mar 9 09:27:21 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> over als Hanzepans Wiegel:
>Hij houdt kippen en dan moet je minstens eenmaal per dag thuis zijn.

 Kijk, daar heb je een argument dat hout snijdt...   :-)

>Dus je hoop op redding van de VVD en de val van Hirsi Ali is ledig.

 Wiegel zou een zegen zijn voor de VVD. Hirsi Ali verdwijnt domweg
 langzaam uit beeld (zit weer in het buitenland, toch - zou ze gor-
 dijnen voor d'r nieuwe huis aan het uitzoeken zijn ?).

>Blijft de herinnering aan een roestige "draad"...

 Ik vind dat ik de zaak vrij aardig heb blootgelegd. Dat er zo door-
 heengetetterd werd, kon ik ook niet helpen. Dat kwam omdat het een
 geloofskwestie betreft. Wat mij betreft was dat niet zo; op een ge-
 geven moment is het item domweg 'af', dat roesten zie ik niet zo.
 De ellende gaat immers gewoon door want er is weer eens niets opge-
 lost.

 Sterker nog: we gaan allerlei burgerrechten verliezen opdat er maar
 niets opgelost hoeft te worden; dat komt de probleemmakers eigenlijk
 wel zo goed uit. Snijdt het mes aan twee kanten.
 Het 'Hirsi-Ali-denken' wil ons doen geloven dat Nederland thans door
 enge moslims wordt aangevallen in Afghanistan en we dus het volste
 recht hebben om ons daar te verdedigen. Het uit de weg gaan van pro-
 blemen is mij bekend, maar dit is volstrekt belachelijk. We gaan het
 immigrantenbrandje in onze steden 6000 km (?) verder blussen... jam-
 mer dat Wim Kan dood is, die had hier wel raad mee geweten.

 Ik begrijp niet dat je, gezien hetgeen je hier zoal post, het niet
 met me eens bent.