Vuige kabinetsleden handelen in strijd met grondwet

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Mar 3 17:00:45 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk, als je de ontwikkelingen in Afghanistan een beetje volgt zie je
> dat het sinds de Irakoorlog bergaf is gegaan daar.

Voor zover ik het kan volgen idd.

> De federale regering
> regeert nog slechts over Kabul en de rest van het land is onder controle
> van verscheidene warlords, gefinancierd door de drugshandel.

Maar het lijkt me een taak van de federale regering (gekozen
ook) om zelf te zorgen voor veiligheid.

> De
> 'heropbouw' van Afghanistan wordt dus letterlijk door de drugshandel
> gefinancierd. Net zo als de vuile oorlogen in midden Amerika in de tijd
> van Negroponte. Toen hielp de CIA zelfs mee met het drugstransport naar
> de VS.

Je bedoelt, dat kunnen wij ook. ;)

> Dat is nu niet nodig - wat natuurlijk niet betekent dat het niet
> gebeurt - vanwege de bestaande markten en het feit dat de VS hier
> internationaal gesteund wordt.

Maar de VS ging dat varkentje daar toch even wassen ? Bush
riep toch dat hij ..... enz....

> Je kunt je inderdaad afvragen wat Nederland daar nu nog doet.

Volgens mij zit onze taak er daar allang op, en is de
uitbreiding daar kunstmatig. Er zit daar een gekozen
regering die de internionale aanwezigheid gebruikt voor
eigen doeleinden, en dus zelf achterover gaat zitten. Of zie
ik dat verkeerd?

 >  De
> bestrijding van Al Qaida is allang geen prioriteit meer voor de VS

Precies. Is die overgedragen naar andere troepen daar? Zo
ja, waarom?

> (zo
> gingen bv. nagenoeg alle Arabisch sprekende CIA medewerkers voor het
> begin van de Irakoorlog naar Irak). En de kans op democratie is vanwege
> Irak om zeep geholpen.

Demoratie kan men ook niet met geweld invoeren.

Henk Elegeert