softwarepatenten

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Mar 3 18:10:33 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Okee Bart, bedankt voor de informatie.

Het zou kunnen dat je opstelling de beste weg uit deze verziekte
situatie is, maar ik had liever een wat flexibeler en kritischer houding
gezien ten opzichte van de 'ongeschreven regels' in EU-kringen.

Ik vermag niet in te zien waarom het toelaten van een voorstel van orde
om alsnog discussie over een politiek accoord te hebben, het hele
concept van 'politiek accoord' op zou blazen.

Immers, als er onvoldoende argumenten voor zijn dan zal dit voorstel van
orde het niet halen. Maar, gegeven dat er geruime tijd kan zitten tussen
het accoord en het bekrachtigen ervan (zo ook in dit geval), kan het
toch niet als exceptioneel aangemerkt worden als er in de tussentijd een
ontwikkeling (of voortschrijdend inzicht) is op zo'n dossier waar
aandacht aan besteed zou moeten worden.

Vertrouwen op de behandeling in 2e instantie in een gehandicapt
Europarlement, met bijkomende escalatie tussen EP en EC/Raad wegens
gezichtsverlies door het moeten terugkomen op onhoudbare besluiten vind
ik onzorgvuldig en het komt de kwaliteit van de discussie en het
resultaat (en de onderlinge verstandhoudingen) niet ten goede.

Een regeer-accoord is i.h.a. een nog veel grootschaliger en complexer
toepassing van 'koehandel' en ook dat kan tussentijds aangepast worden.

Bart Meerdink