D66 TK-fractie steunt het Europarlement toch wel, hoop ik?

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Mar 3 00:58:58 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, Mar 02, 2005 at 03:19:03PM -0800, Mark Giebels wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>

> Wat is dan eigenlijk het probleem Bert? Laat de Raad van Ministers het
> maar gewoon afhameren en dan kan het EP wederom amendementen indienen.
> Als het werkelijk om een politieke prestigestrijd gaat, zullen ze dat
> vast wel doen. En dan ligt de bal weer bij de Raad van Ministers, die

Maar het is dan maar afwachten hoe groot die prestigestrijd is. Hoe
moeilijk wordt het om een echte meerderheid van alle leden EP bij
tweede lezing tegen te krijgen?

Wat was er ookalweer anders gegaan in de Grondwet situatie? En als
D66 voor die Grondwet is waar kennelijk het EP aan het langste eind had
getrokken (?), wat is er dan nog problematisch aan het steunen van
die moties (waarvan ik de tekst niet ken) die kennelijk besluitvorming
in de toekomst bemoeilijken maar die je toch anders wilt? Of begrijp
ik het verkeerd?

> 1. Allereerst: het was veel beter geweest als de Commissie wel ingegaan
> was op het verzoek van het Europees Parlement om de zaak opnieuw in
> eerste lezing te brengen.

Dat is toch al een valide reden? Het is toch niet jou taak het territorium
van de Commissie te bewaken?

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |