D66 TK-fractie steunt het Europarlement toch wel, hoop ik?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Mar 3 00:19:03 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat is dan eigenlijk het probleem Bert? Laat de Raad van Ministers het
maar gewoon afhameren en dan kan het EP wederom amendementen indienen.
Als het werkelijk om een politieke prestigestrijd gaat, zullen ze dat
vast wel doen. En dan ligt de bal weer bij de Raad van Ministers, die
dan weer een kans heeft de amendementen over te nemen. Zo niet, dan komt
er een Conciliation Comittee van het EP en de Raad van Ministers waar
het dan maar uitgevochten moet worden.

Zie ook: http://europa.eu.int/comm/codecision/stepbystep/diagram_en.htm

Groeten,
Mark Giebels