D66-prominenten schrijven brief

Wed Jun 29 14:55:08 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Overigens heeft onze D66-netmanager veel schade toegebracht aan de
opgebouwde samenwerking en profilering van de levensbeschouwelijke zender 1,
de algemene en sport, crisis, Tweede Kamer en evenementenzender 2, en de
diepgang/maatschappelijk culturele 3.
Zie bijvoorbeeld de versnippering van Teleac over net 1 waar die prima past
bij 3, en de herhalingen van typische 3-programma's ook op 1. Laat elke
zender toch zijn kleur en eigen herhalingen uitmunten.

Het NOS-nieuws versnippert ook al zo irritant over 1 2 en dan weer 3. Ik
krijg er maar geen vat op wanneer ik het nu weer op welke zender kan
verwachten, zeker overdag, al blijven de avonduitzendingen gelukkig vast op
2 om 6, op 1 om 8 en op 3 om 10 en laat weer op 2. Maar de logica ontgaat
me.
Laat omroepen en netten zelf kiezen of en hoe laat ze NOS-nieuws willen en
zet de vaste uitzendingen zonodig tussen de eventueel gewenste van 1 en 3 op
de algemene zender 2.
Het geeft echt niet als actuele programmering op 2 voorgaat met sport en
koningshuizenpoppenkast of crisis politiek of ramp, als de journaals dan wat
zweven in de tijd of in de pauzes zijn, dat gaat meestal prima. En anders
wijk je als kijker vanzelf uit naar een zender die zelf een NOS-journaal
vast heeft ingepast, aangepast aan de eigen zenderkleuring en programmering
en timing, wat betreft duur en samenstelling van katernen.