D66-prominenten schrijven brief

Wed Jun 29 15:14:53 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lezing van Bert en Medy via jouw link leert dat content en kwaliteit en
pluriformiteit de doelen zijn. Niets staat dan juist de bij uitstek inherent
pluriforme kwalitatieve content van de NPS in de weg. Slechts een formele
afwijking van soort omroep is het enige argument voor opheffing.

Maar geef de NPS en kijkers en luisteraars dan alle kans van de NPS een
A-omroep met leden te maken, als dat model heilig is en blijft. Dan doe je
recht aan de behoefte van kijkers en luisteraars aan ongekleurde maar
inherent pluriforme diepgang, en pak je de NPS-kraamkamer en samenwerkingen
met VARA en VPRO niet met zijn massaal boze kijkers en luisteraars, en
handhaaf je het evenwicht levensbeschouwelijk/christelijk, algemeen en
pluriforme/niet-hijgerige diepgang tenminste vanaf de start.

Ik weet zeker dat voldoende D66-ers en niet-D66ers lid willen worden van de
NPS, onze BBC, als de BBC-NPS als ledenloze omroep dan formeel buiten het
opgeschoonde verzuilde ledenbestel zou passen. Je kan een partij als D66
niet verbieden niet verzuild te zijn, een omroep als de NPS met haar kijkers
en luisteraars toch ook niet, omdat ze van oudsher als onderdeel van de NOS
nou eenmaal geen verzuilde leden behoefte.