Belangrijk voorstel van Bert Bakker

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Sat Jun 25 22:51:58 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Natuurlijk mag de Griekse Mythologie.
Het scheppingsverhaal mag ook.
Alleen niet in de biologieles, als van bovenaf verplicht alternatief voor de
evolutieleer. Geen wetenschapsverduistering. De biologieles behoort de stand
van de wetenschap te reflecteren.
Willen scholen daar het scheppingsverhaal naast zetten: prima. Of niet - maar
daar kan je dan voor kiezen. De overheid moet hier neutraal zijn, en dat is ze
niet. Het scheppingsverhaal hoort thuis bij geschiedenis, de godsdienstles,
desnoods bij Algemene Natuurwetenschappen (ANW - een wat meer
wetenschapstheoretisch en -filosofisch getint vak, waarin ook de geschiedenis
van de wetenschap aan de orde komt).