Na ASO ook de coalitie

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Jun 16 01:51:43 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Het wordt nog leuker. In plaats van D66 dei ik weer uit, en mocht ik van
mijn internist naar een diëtiste. Het allereerst waar het gesprek over begon
met haar was de financiering. Ik was niet ziekenfondsverzekerd, dus moest de
rekening via het Kruiswerk bij mij ingediend worden en wellicht zou mijn
verzekeraar deze dan willen betalen, maar niet iedere verzekeraar deed dat
(ik zit gelukkig bij de Zwolsche, duurder dan de prijsstunters, maar wel met
een bijna allround dekking).

Op mijn vraag of diëtisten niet gewoon onder de AWBZ (ook zo'n monstrum)
vielen, had ik ook weer gelijk, maar onze bijeenkomst dus niet. In ieder
geval moest ik op een apparaatje staan, er werd een stroomstootje door mijn
onderlichaam verzonden en even later kreeg ik een uitdraai uit een computer
over de kilo's vet in mijn lichaam, zelfs een Ohmuitkomst, en ga zo maar
door, tot het aantal caloriën dat ik per dag moet gebruiken om mijn
bescheiden streefgewicht te halen. Ik wilde zelfs niet geloven, dat je zo
mijn vethoeveelheid kan meten, maar ik word oud en loop evident achter.

Nu alleen de rekening nog.

Groet,

Tjerk