zorgverzekering (was: Peilingen 10 juni 2005)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Jun 11 18:27:53 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Besprekingen over de koopkrachtontwikkeling in 2006 worden in het kabinet
> afgerond in augustus, in de Kamer bij de Mijoenennota. De discussie over
> lastenverlichting in 2006 is er een onderdeel van - maar is niet het enige.

Rondpompen van middelen volstrekt onnodig bij de zwaksten
weggehaalt.

> Fine tuning van de zorgtoeslag is er een onderdeel van.

Wow, daar zullen ze blij mee zijn. Wordt het dikke sigaar
uit eigen zak, Bert?

> Deze maand praten we bovendien nog over de invoeringswet van de
> zorgverzekeringswet, waarin ook de zorgtoeslag ter discussie staat.

Ach laat het toch aan de markt over, niet?

> Dat compensatie buiten het stelsel ook anders kan zijn we snel eens - zie onze
> eerdere nota's. Maar we doen het niet alleen, he? Onder paars was er
> waarschijnlijk een andere uitkomst geweest dan met het CDA. Maar ja, toen
> verstarde de PvdA op het behoud van het oude ziekenfonds.

Het is er nog steeds begrijp ik alleen je noemt het anders,
erg knap werk, Bert.

Maar begrijp ik je nu goed dat het aan de PvdA lag? Dat die
het niet wilden hernoemen?

Henk Elegeert