Vooruit !

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Jun 6 08:35:23 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Is dat zo'n kijker waarmee Harry Potter naar zijn broodje gyros kijkt?

Geen idee, Ger. Heb het boek niet gelezen, noch de film
gezien. Maar, is het een situatie waarbij je, en goed
gelovig moet zijn, en een bril voor gekleurde kijk, en
waarbij tevens de blik annzienlijk vernauwd is?

> Een lichtpuntje het afgelopen weekend gelukkig, eindelijk een minister van
> een van de lidstaten van Europa die de waarheid durft te zeggen.

Deels, Ger. Over dat stijfburgerlijkheid enzo, maar al het
andere ...

> Alleen gaat ASO natuurlijk weer flauw doen,

Verschrikkelijk, he.

> dat krijg je als je niet tegen de waarheid
> kunt he.

Toont dan ook prompt de stijfburgerlijkheid aan.

> En natuurlijk zeker niet door slimme Belg.

Daar gaan ook steeds meer stemmen op dat ze ook graag
instaat waren gesteld hun mening via een referendum tot
uitdrukking te brengen. En ook dat het ook een 'tegen' zou
kunnen zijn, al willen veel politici dat daar ook liever
niet voor waar hebben.

Het dubbel democratisch tekort blijkt namelijk ook daar te
bestaan, en waar politici geneigd zijn graag omheen te
draaien. Het te bagatelliseren in een ijdelijk poging de
aandacht daarvan af-/weg te leiden.

Zo zag ik laatst een ook wat minder slimme Pool die met
hoongelach naar Chirac wees. Maar goed die Polen hebben daar
ook nog geen miljoenen ex-gastarbeiders in hun grote steden
wonen, waarvan het overgrote deel werkloos is.

Die gaf in elk geval niet de ideale Europese gedachte weer
om de problemen samen op te (gaan) lossen.

Henk Elegeert