D66 over uitslag referendum

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jun 3 20:54:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin,

Dank voor je bijdrage. Sommige tegenstemmers op deze lijst lijken echt hun
hoofd te hebben verloren (waarmee ik nadrukkelijk niet Henk van Lingen
bedoel, maar die stemde dan ook blanco). En ik knip er even dwars doorheen,
want z kom ik bij een link die hetgeen ik eerder in een paar bijdragen
stelde ondersteunt:

>In haar overige observaties staat ze niet alleen. Buitenlandse
commentatoren
delen haar inschatting (zie ook David Brooks in NYT,
http://topics.nytimes.com/top/opinion/editorialsandoped/oped/columnists/davi
dbrooks/index.html
conservatism,
a fear of dynamic flexibility, a greater concern for guarding what exists
than for creating what doesn't".).

Alleen al dat woord *stultifying*, het doet me denken aan Livius en zijn ab
urbe condita en zijn verhalen over de strijd tussen het plebs en de
patriciërs en ik vind het een mooi woord voor Lenny, tegen Dik. In wezen
gaat het dus puur om conservatisme en angst om het nieuwe, en dat las ik
hier ook, soms in een wat beangstigend triomfantisme.

Groet,

Tjerk