Politici wijzigen referendumvraag na nederlaag (2)

Thu Jun 2 10:41:50 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 2-jun-05, at 10:09, Fritz van Rikxoort wrote:

> De uitslag per gemeente laat zien dat tav Europa althans de
> halfslachtige grondwet Nederland erg verdeeld is tussen arbeiders en
> middenklasse enerzijds en gearriveerden en hogere klasse anderzijds.
> Het is hoog tijd dat de hogere klassen weer gevoed worden van onderop
> en dat partijen zich actief mengen met alle klassen. Directere
> democratie lijkt me de enige garantie dat dat moet en dus gebeuren
> zal.

Ja, dat was mij ook opgevallen. De gemeenten waar in
meerderheid VOOR is gestemd waren (o.a.) Laren, Naarden,
Oegstgeest,  Rozendaal (niet te verwarren met Roosendaal),
Voorschoten, Warmond en Wassenaar.
Het lijken me typisch gemeenten waar de elite woont. (Dat
Rozendaal bijvoorbeeld is de gemeente met het hoogste
percentage miljonairs van Nederland.)

Erik vdMb