keuzevrijheid

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Jun 2 09:54:41 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Jun 02, 2005 at 03:14:51AM +0200, Tjerk Jouwstra wrote:

> Overigens mis ik in de
> stemuitslagen nog wel de blanco stemmen, want ook die knop is volgens mij
> regelmatig ingedrukt vandaag.

Inderdaad, door mij bijvoorbeeld. Ik was zoals bekend tegen die tekst
van de Grondwet, maar de ergste zaken (neolib, regelzucht) ervan zitten ook
al in de huidige stukken. En dat nieuwe buitenlandse beleid was dan wel
niet-werkbaar maar verder redelijk ongevaarlijk. Ik was ook een beetje van
m'n tegen-stuk gebracht door Freek (die ik altijd hoog had zitten) die bij
B&vD tot mijn verbazing voor bleek.

Eeuwig zonde dat die Grondwet niet gewoon de democratisering en desnoods
de financiele afdracht regelde, maar ook ideologie (privatisering,
marktwerking) en fantasmen (buitenland minister, defensie) en dat men zich
niet uitsprak over een doel (wel/geen federatie).

Anyways: de uitslag van Utrecht:

        aantal: %:
voor    67.646  50,12
tegen   64.810  48,02
blanco  2.501   1,85
        ------
        134.957 65,09

Groeten,

PS: Ik geef toe dat blanco stemmen een beetje 'makkelijk' was. De
    Nee-uitslag was vooraf immers al zo klaar als een klontje.
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |