Iranese homo-executie blijkt verzinsel

Fri Jul 29 10:51:49 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:
>ukgaynews.org.uk doet voorkomen dat de berichtgeving is overgenomen van
>IRIN van de VN van 26 juli 2005. Op, http://www.irinnews.org/Asiafp.asp
>komt het persbericht echter niet voor.

 Henk 'Sherlock' Elegeert <HmjE at HOME.NL> daarop:
>http://www.irinnews.org/report.asp?ReportID=48274&SelectRegion=Asia&SelectCountry=IRAN

 Puik ! Ik kon dit dus niet vinden. Dezelfde plaatjes staan bij het COC dus
 die (en dus Fritz) hebben het inderdaad over dit stuk, zoals ik al opmerkte
 - ik was in elk geval op de goede weg.
 Inmiddels is ook duidelijk dat het hier gaat om twee serieverkrachters van
 jonge kinderen. Hun verweer dat ze niet wisten dat ze de wet overtraden
 slaat dus nergens op.

 Ik blijf het raar vinden dat het protest zich niet gewoon tegen de doodstraf
 keert. Nu ontstaat het beeld dat de doodstraf wel mag maar niet voor homosek-
 suelen/jong-volwassenen. Terwijl dat hier dus niet speelde.

 Onze homopartij heeft inmiddels bewerkstelligd dat homoseksuele Iraanse
 'asielzoekers' niet langer worden uitgewezen. Tamelijk oneigenlijk, lijkt
 me. Men zal maar geen homo zijn maar een afgevallige moslim... of iemand
 die het oude bewind gesteund heeft...

 Ik stel bij deze voor om Mohammed Bouyeri uit te wijzen naar Iran. Daar
 kan men altijd wel een goede beul gebruiken... en dan vragen we daar een
 stel kinderverkrachters voor terug.