Op de site van D66: Meer vrijheid voor de uitzendbranche. Aldus Bert Bakker

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Wed Jul 27 21:10:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Je hebt voor jezelf niet het idee bij een uitzendbureau aan de slag te
> moeten neem ik aan.

Dit jaar denk ik niet, want de zaken gaan momenteel goed. Maar je weet
nooit. Als het weer nodig wordt, zal ik erg blij zijn als ik gemakkelijker
via een uitzendbureau aan werk kan komen. Zoals ik twee jaar geleden ook
met veel plezier voor een uitzendbureau heb gewerkt. Als de nu
voorgestelde maatregelen toen al hadden gegolden zou ik daar erg blij mee
zijn geweest. En belangrijker nog: er zijn op dit moment zo'n half miljoen
werklozen, waarvan de meesten naar ik aanneem graag aan de slag zouden
willen tegen een fatsoenlijk salaris. Momenteel is dit voor een hoop
mensen niet weggelegd omdat bepaalde bevoorrechte groepen een
bovenfatsoenlijk salaris opeisen. Het afschaffen van die bevoordeling is
niet eens een kwestie van solidariteit, maar alleen maar het afschaffen
van nu bestaande antisolidariteit. De volgende stap is dan het toevoegen
van solidariteit. Dat kan op een aantal manieren. Kortom, meer vrijheid
voor de uitzendbranche is zonder meer een sociaal voorstel. Hulde.