Hoe ontduikt een beetje terrorist de AIVD ook al weer ?

Wed Jul 27 15:38:48 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een wrang voorbeeld:
Sinds 79 zijn in Iran 4000 homo's en lesbiennes ter dood gebracht om hun
ongelovige aard. Deze week werd bekend en getoond hoe twee jongens, kinderen
nog, om hun homoseksualiteit werden opgehangen.

Een harde opstelling ontbreekt in Nederland tegen gelovige uitingen tot en
met het doden van homo's. Het geloof wordt ten onrechte dwangmatig
beschermd, hopelijk de laatste middeleeuwse stuiptrekkingen.

Maar Iran kaatst de bal terug naar aanleiding van rapporten van
mensenrechtenorganisaties en een Brits rapport. Want hier worden
onschuldigen direct geexecuteerd, zoals die Braziliaan in London.

Ik pleit voor hier en elders een harde aanpak van bewezen onmenselijke
opvattingen die Thom de Graaf beter met onze geschiedenis met Anne Frank
erbij op een lijn had kunnen stellen, dan bestrijders van racisme en andere
mensenhaat. Omdat het om opvattingen en uitlatingen gaat die oproepen tot
het doden en gaandeweg uitbannen van mensen die anders zijn dan de
zelfverheerlijkte types in  de übermensch-theorieën uit bijbels en andere
Mein Kampf achtige, religieuze boeken.