Geef je stem een positief geluid

Peter Slegers pesl at IAE.NL
Thu Jul 21 11:20:57 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ter orientatie op hernieuwde activiteit voor D66, heb ik me onder meer
geabonneerd op deze mailinglist, geënthousiasmeerd door het zien van een
aantal zeer bekende namen.

Als de "discussie" zoals die hier gemiddeld gevoerd wordt, representatief
is voor de ganse partij, dan is onze club goed ziek. In respectloze
(recente) bijdragen worden personen, homo's en religies belachelijk
gemaakt. De zwartgalligheid, wellicht frustratie, onverschilligheid,
onwetendheid en het negativisme spatten van het beeldscherm af. Jullie
enkel-en-alleen-afkrakende bijdragen zijn het beste bewijs dat D66
inmiddels een gevestigde partij is geworden.

Ik hoop dat jullie voortaan het "werkwoord" Democraat, anders gaan
invullen. Het simpelweg en structureel afkraken van personen hoort daar
niet bij. Als je denkbeelden afkraakt: geef dan aan waar de cruciale
pijnpunten zitten, en geef de richting aan hoe die puinhoop beter op te
bouwen.

Kortom: geef je stem een positief geluid!

Peter Slegers
voorzitter D66 Lelystad