Hoe staat het er ook alweer voor met... De oorlog tegen het terrorisme

Fri Jul 8 13:39:13 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 8-jul-05, at 12:40, de Vieze Man gewerd ons:

>  Hoezo ? In London vindt een aanslag plaats en ons dappere trio maakt
> een
>  nummertje voor de camera om datgene te zeggen dat ze altijd al vonden.

Zelfs als dat waar zou zijn, volgt er dan uit dat ze zich in
hun handen wrijven bij het idee dat er een aanslag op
Nederland zal plaatsvinden?

>  Een buitenkansje ! En walgelijk die lijkenpikkerij... maar ja: normen
> en
>  waarden he ? Men heeft ze of men heeft ze niet...

Jij hebt ze in ieder geval niet.

Ik over Marcs racistische geblaat:

>  Twee weken geleden zat ik toevallig 4 keer in de Mokumse metro
> (richting
>  Bijlmer).

Dat vroeg ik niet; ik vroeg of je paspoortcontrole hield.

> Dat is dus 1) geen Nederlandse aangelegenheid

Want?

> en 2) de metro komt altijd te laat.

Altijd, zeg je? Te laat? Binnen welke marge?

En dat baseer jij op vier bezoekjes aan de metro,
twee weken geleden? En jij bent wetenschappelijk
opgeleid? En jij hebt een doctorstitel gehaald?
Lever het papiertje maar weer in. Amateur.

> Een beetje terrorist kan daar niets mee. Die wil
>  zowel de bevolking als een symbool van een land treffen.

En de metro van Amsterdam is het symbool van Nederland?
En de metro van Madrid was het symbool van Spanje?

(Trouwens, even afgezien van je racistische geblaat:
heb je er wel bij stilgestaan dat bij de aanslag op de
Twin Towers mensen uit alle delen van de wereld zijn
omgekomen?)

>  [Dat heb ik toch met mijn bijdrage aan deze lijst gedaan ?]

Oja?

>  Ik zeg hoe de zaak echt zit - tegenwoordig is zoiets al een
> zeldzaamheid.

Ga toch weg, mal schreeuwerdje.

Sinds Fortuijn blaten hele volksstammen maar wat
aan. Allemaal bewerend dat zij zeggen 'hoe het
echt zit'.

Maar misschien herinner je je nog wel wat er gebeurde
toen de schreeuwerds van de LPF ook iets moesten
*doen*?

(Wat is 'de zaak' in dit verband? En kun je wat
onnozel geblaat van een gefrustreerde astronoom
die zich thuis zit te vervelen werkelijk 'echt' noemen?)

>  De stelling bij standpunt.nl over een uur luidt trouwens:
>     'Een terreuraanslag in Nederland is een kwestie van tijd'
>  Ik heb zojuist 'Eens' gestemd. 84% denkt er ook zo over, trouwens.

Dat verbaast mij niet.

Wat wil je nu eigenlijk beweren? Dat je wel gelijk
*moet* hebben omdat 84% uit een selecte steekproef
het met je eens is?

Erik vdMb