Hoe staat het er ook alweer voor met... De oorlog tegen het terrorisme

Fri Jul 8 12:40:22 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>:
>Dit slaat echt helemaal nergens op.

 Hoezo ? In London vindt een aanslag plaats en ons dappere trio maakt een
 nummertje voor de camera om datgene te zeggen dat ze altijd al vonden.
 Een buitenkansje ! En walgelijk die lijkenpikkerij... maar ja: normen en
 waarden he ? Men heeft ze of men heeft ze niet...

 Erik over buitenlanders in de metro:
>Hou jij tegenwoordig paspoortcontrole Marc?

 Twee weken geleden zat ik toevallig 4 keer in de Mokumse metro (richting
 Bijlmer). Dat is dus 1) geen Nederlandse aangelegenheid en 2) de metro
 komt altijd te laat. Een beetje terrorist kan daar niets mee. Die wil
 zowel de bevolking als een symbool van een land treffen. En onze dijken
 worden niet bewaakt, dus wat ligt er meer voor de hand dan dat Allah het
 woedende water te hulp schiet ?

 Ik over de competentie/daadkracht van Donner,
>De man kan nog niet eens z'n eigen veters vastmaken.

 Erik:
>Misschien kun jij dat voor hem doen?

 [Dat heb ik toch met mijn bijdrage aan deze lijst gedaan ?]
 Ik zeg hoe de zaak echt zit - tegenwoordig is zoiets al een zeldzaamheid.

 De stelling bij standpunt.nl over een uur luidt trouwens:
    'Een terreuraanslag in Nederland is een kwestie van tijd'
 Ik heb zojuist 'Eens' gestemd. 84% denkt er ook zo over, trouwens.