Van Aartsen wil de boel weer eens omdraaien

Fert fert6565 at HOTMAIL.COM
Mon Jul 4 02:21:08 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger,

Ik lees hier niet veel goeie argumenten ,
Het vrij eenvoudig : de minister is die van vreemdelingenzaken hoort daar
uit hoofde van de regering te zijn indien je als regering het onderwerp
belangrijk genoeg vindt en daarom een vertegenwoordiging stuurt. Niemand
anders hoort daar, eventueel de premier of de minister van antiliaanse zaken
daargelaten. Regering mag dat geheel zelf beslissen.
Regeringsvertegenwoordigers moeten in nederland kunnen gaan en staan waar
zij willen en zeggen wat zij willen zonder enige belemmering. Indien er wel
belemmeringe zijn, is er in feite een crisis situatie in Nederland die voor
mij absoluut onaanvaardbaar is

Uitspraken als "Het kabinet ASO hoort gewoonweg niet een minister met haar
reputatie naar
een dergelijke bijeenkomst te sturen, zo kan je dingen verwachten"
zijn niet op democratische leest gestoelde uitspraken en derhalve
verwerpelijk

"Gewoon misselijke kritiek op iets wat een
burgemeester niet kan voorkomen"   vind ik op zn zachts gezegd een beetje
dommig op mij overkomen.

Hier concludeer je impliciet dat de komst van Verdonk door haar zelf en/of
de VVD (tewijl het de regering is) zorgt voor een onveilige situatie.
Gevaarlijk om deze omkering te maken ,je kweekt hier begrip voor situaties
die uit hand hadden kunnen of gaan lopen optredens van
regeringsfunctionarissen.

Ik ben bang dat je daar de kern van de democratische rechtstaat raakt

Mvg, louis de wit