Van Aartsen wil de boel weer eens omdraaien

Mon Jul 4 03:00:38 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 4-jul-05, at 2:21, Fert wrote:

> Hier concludeer je impliciet dat de komst van Verdonk door haar zelf
> en/of
> de VVD (tewijl het de regering is) zorgt voor een onveilige situatie.
> Gevaarlijk om deze omkering te maken ,je kweekt hier begrip voor
> situaties
> die uit hand hadden kunnen of gaan lopen optredens van
> regeringsfunctionarissen.
>
> Ik ben bang dat je daar de kern van de democratische rechtstaat raakt

Wat is nu de kern van de democratische rechtsstaat?
Dat je rekening houdt met elkaars gevoeligheden.

Hier hebben we een minister die Antillianen als tweederangs
burgers wenst te behandelen. En uitgerekend die minister
wordt door het kabinet afgevaardigd naar een herdenking
van de afschaffing van het als tweederangs burgers be-
handelen van Surinamers en Antillianen.

Strikt formeel geredeneerd heeft Louis natuurlijk alle
gelijk van de wereld, maar voor mij zit Ger toch dichter
bij de waarheid. Het kabinet heeft de zaak geprovoceerd.
Met een alleszins voorspelbaar resultaat. Dan is het toch
wel een beetje laf van de VVD om vervolgens te gaan klagen
bij Cohen.

Wat had Cohen dan moeten doen Louis; de looproute naar
het monument afschermen met een paar honderd man
politie?

Erik vdMb