Europese grondwet

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jan 30 16:37:54 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Lenny Bruce wrote:
>
>> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
> <...>
>> Kortom denk er effies over na...
>
> Doen!

Heb ik.

> Maar léés het óók effies goed...

Ook gedaan. Een gedrocht dat vooral bestuurlijk en politiek
goed lijkt te vallen. Vraag me af waarom dat zo is. Als
burger zie ik zelfs geen mogelijheden meer waar dan ook nog
aandacht voor te (kunnen) vragen. Je wordt met een kluitje
het bestuurlijke en politieke riet ingestuurd. Ik moet meen
ik, 1 miljoen lotgenoten vinden verspreidt door Europa.

> En lees er bijvoorbeeld ook het EVRM naast (er wordt in het concept verdrag
> naar verwezen als minimum-norm)

Ja, en iets waar je achteraf aanpraak op kan maken.

Gemartelt geweest? Tja, dan moet je eerst kijken of je dat
met je huige regering alsnog ongedaan gemaakt krijgt. Daarna
kun je Europa in, en als het dan nog niet lukt kun je eens
proberen bij VN.

Dat soort Rechten?

Zullen we eens kijken of de Irakezen - die nu ook een (naar
westers model) democratische gekozen regering hebben - hun
Mensen Rechten alsnog kunnen halen?

Henk Elegeert