Persverklaring Hirsi Ali: opmerkingen

Thu Jan 20 12:07:25 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Uit:
>http://www.geert-wilders.nl/10puntenplan.htm:

>De koers van de VVD moet zijn: RECHT(S) op je doel af.
                                ^^^^^^^^    ^^
 1. Een taalgrap lijkt me hier ongepast.
 2. Welke 'je' ?

>Turkije mag nooit lid worden van de EU

 1. Van wie mag dat niet ?
 2. Moet Turkije uit de NATO ?
 3. Mag Israel bij de EU ?

>De maximumsnelheid op de Nederlandse snelwegen moet omhoog
                                             ^^      ^^^^^^
 1. Er is maar 1 snelweg.                            hoger
 2. Hoeveel hoger ?

>Het geld dat Nederland aan Ontwikkelingshulp besteedt moet worden
>gehalveerd                 ^            ^^^^
   ^^^^^^^^
   Dus: delen door 2.

 Wat is het verband tussen ontwikkelings-samenwerking en het bestaan
 van het getal 2 ?         ^             ^^^^^^^^^^^^

>Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy.
           ^^^^^^^^^^^               ^^^^^^^^^^^
 Die twee begrippen sluiten elkaar niet uit. Hier staat dus niets.

>Invoeren 'three strikes you're out': na drie misdrijven levenslang.
                                         ^^^^
                                         Zie de 'twee' hierboven.
 Relevante vraag: mag een staat misdrijven plegen (wie krijgt er na
 de 3 -bekende- Nederlandse moorden in Irak levenslang ?).

>De sanctie op niet tijdig integreren is emigratie en evt. denaturalisatie
               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^    ^^^^^^^^^         ^^^^^^^^^^^^^^^
               Wat is: tijdig integreren ?   ??                   ??

>Het is de overheid alleen toegestaan een nieuwe regel in te voeren indien
>er tegelijkertijd twee worden afgeschaft

 Welke vijf regels wil Wilders afschaffen ?

>Veranderingen in het kiesstelsel zijn onzinnig, het gaat om politici met
>lef en daadkracht

 De logica in deze zin is onzinnig, het gaat om het kiesstelsel.

>Bij de keuze tussen Paars III of oppositie kiest hij voor de oppositie

 Hoe kiest de burger voor de oppositie ? Dit is in strijd met het verwerpen
 van veranderingen in het kiesstelsel.