Persverklaring Hirsi Ali: opmerkingen

Thu Jan 20 12:22:37 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Leuk, tekstanalyse.

Het huidige kabinetsmotto is (zie regeerakkoord):

"Meedoen, meer werk, minder regels"

Vandaag praat de kamer opnieuw over weer een wet die zorgt voor het extra
belonen van niet of minder meedoen, het eztra belonen vna niet of korter
werken, en een onvoorstelbare toename van voor de burger ondoorgrondelijke
regels.

De wet AWIR, Inkomensafhankelijke Regelingen, een absurd geld
rondpompstelsel lijdend tot een marginale druk van meer dan 100 % rond een
inkomen op de huidige ziekenfondsgrens.

De mininster liegt glashard over "vergaane individualisering" van de
belastingheffing.

Partners die niet werken krijgen als enigen in Nederland een "negatieve"
belasting uitbetaald als basisinkomen als beloning voor niet meedoen en niet
bijdragen aan de gemeenschap en niet werken, volledig afhankelijk van het
hebben van een partner die belasting betaald. Mensen zonder werk en inkomen
én zonder partner mogen niet eens zo'n toelage ontvangen als ze het jaar
ervoor en daarna zich scheel betalen aan belasting.
Partners mogen naar willekeur belastingvoordelen halen door tal van
inkomsten en uitgaven aan een partner toe te delen om de aftrekposten te
maximaliseren. Mensen zonder partner kunnen niet eens hun inkomsten en
aftrekposten uitsmeren, slecht het marginale tarief wordt gemiddeld met een
substantiële inhouding van het marginale effect van deze middeling.

Kan Wilders nog verduidelijking geven zoals elke politicus van de uitwerking
van de samenvatting in een leuze van een politieke doelstelling, de coalitie
en hetkabinet legen gewoon willens en wetens a la de newspeak in 1984 van
Orwell alles bij elkaar wat nodig is om ondoorzichtige coalitieafspraken en
stiekeme politieke doelstellingen
te verhullen.overige voorbeelden bespaar ik de lijst voor dit moment.

Fritz