Irak

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Jan 16 21:30:10 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Na twee keer lezen van je laatste zin, Kees, snap ik nog steeds niet wat je
bedoelt.

Allah! Als het parlement in meerderheid zeg 'blijf in Irak' maar de
regering doet dat niet, dan

1. hoeft er politiek niks te gebeuren als ieder zonder motie op positie
blijft, of
2. de regering laat de troepen wel in Irak, en D66 doet niks, of
3. de regering laat de troepen in Iral en D66 stapt uit de regering, die
wordt aangevuld met rechts of
4. niet wordt aangevuld maar als minderheidskabinet regeert met steun van
rechts (voorheen de nachtmerrie van Zalm), of
5. de regering valt na een motie van wantrouwen (rechts plus links plus D66
plus wat dissidenten in het CDA).
6. D66 volgt toch de kleine meerderheid, ondanks eerdere beweringen van
Bert Bakker.

Het huidige klimaat kennende en het verlies van Balkje-2 bij nieuwe
verkiezingen kennende, denk ik dat variant 1 wordt gevolgd. Rechts zal
namelijk gezien de prognoses niet winnen. Als alternatief behoort 6 tot de
waarschijnlijkheden.

hv,u
------