'Andersdenkende' blijkt een Stasi-term te zijn

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Jan 16 21:59:31 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Hein,
>
> Marc meende alle mensen op de dam na de moord op Theo bruinhemden te
> moeten
> noemen die teruggeschopt moeten worden onder hun steen.

Die dicussies muntten niet uit door verfijnde bijdragen, inderdaad. Maar
ja, dat valt niet zo op tussen al die andere ruzies en wanklanken.

> Sindsdien speculeert  marc over iedereen die anders denkt dan hij dat
> ze fascistoide zijn en kwade
> bedoelingen hebben. Erik laat zien hoe onzinnig Marcs aantijgingen zijn
> tegen iedereen die anders denkt dan hij, en hoe onzinnig zijn speculaties
> die afleiden van elk inhoudelijk debat.

Nou ja, de pot en de ketel, zeg ik dan maar. Vossen die de passie preken
heb ik altijd vreemde dieren gevonden.

> Ik ben slechts een van de velen die een gelovige moet en zal zijn waar
> ik geen geloof heb en die fascistoide en
> rechts moet zijn  waar ik liberaal en veel vaker links ben. Lees ik nu
> goed
> dat we meer mensen op deze lijst zijn dan Erik die Stasi-methoden
> gebruiken.
> Je bedoelt Marc neem ik aan, maar wie nog meer dan?

Nee. Daaraan doe ik niet mee. Deze lijst is verziekt genoeg wegens
diverse persoonlijke vetes die zich erop afspelen. Laten we de zaak niet
verergeren. Bij Marc lees ik door zijn soms doorgeslagen termen heen.
Bij Erik kan dat niet meer. Eigenlijk interesseert deze lijst me niet zo
meer. D66 is een aflopende zaak, en op deze lijst triomferen de
stokpaardjes en de ad hominens. Iedere scribent lijkt met zichzelf bezig
te zijn. Met zijn egen gelijkje, en zijn eigen oorlogjes. Ger en jij
doen dat net zo hard.
Zelf doe ik het ook, maar alleen ivm de Heer M . Dat heb ik gedaan tot
op heden. Zolang die vermaledijde stichting nog bestond (hoewel in
liqudatie). Nu die stichting is uitgeschreven heeft die discussie geen
enkele betekenis meer (voor zover het ooit enige zin had). De streep
gaat eronder, wat mij betreft.
Deze lijst zou eigenlijk moeten voortbestaan zonder de personen die
vetes met elkaar hebben. Ook daarom wil ik eraf. Maar dat lukt niet. Als
ik mezelf unsubscribe, dan krijg ik nog steeds post. De lijst
achtervolgt me als hondenpoep aan een schoenzool!
Ik ga het nog een keertje proberen, vanavond, Unsubscriben. Maar dan wil
ik echt geen post meer ontvangen.