'Andersdenkende' blijkt een Stasi-term te zijn

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Sun Jan 16 13:50:59 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Quoting "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>:

>  Erik vdM <muijz at DDS.NL>
>
>  Dat zeg ik niet.

Ja Fluks, dat zeg je wel.
En als 'bewijs' haal je Google erbij, nietwaar?

>  Dat zei de Stasi.

*Waar* zegt de Stasi dat 'andersdenkende' een Stasi-term is?
In your dreams, mister Flux.

Voor mij is dit nieuw, maar
>  voor jou kennelijk niet...?

Dat jij je hier bedient van cirkelredeneringen is voor
mij niet nieuw. Voor Ahne was dit destijds al reden om
te schrijven: "U geeft eerst feiten en nu trekt u een
conclusie waarbij ik geen enkele onderbouwing zie, u
bent toch wetenschapper heer Fluks?"

>  http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0007&L=d66&X=-&P=R55333
>
>  Dat vind ik leuk ! Hadden we hier op de lijst toen al in de gaten dan
>  waar jij mee bezig bent ?

Ahne had destijds al in de gaten waar jij mee bezig was.

>  Neen neen, ik citeerde Marc-Jan Ahne <mjahne at HOME.NL>.

Onjuist. Iedereen kan zien dat de term 'andersdenkende
gedachtengoed' niet afkomstig is van Ahne.
Als je met alle geweld wilt liegen, Fluks, probeer het
dan eens wat minder opzichtig te doen.

(Nee, Ahne was ook niet degene die de term 'andersdenkende
introduceerde op de lijst. Zie archief.)

>  Ik weet pas een uurtje of zo dat het hier gaat om een Duits woord en
>  dat dit woord van de Stasi komt.

Je bedoelt: in mijn bovenkamer is pas sinds kort de waan
ontstaan dat het een Stasi-term is.

(Ik wil best aannemen dat de Stasi het begrip 'Andersdenkende'
heeft gebruikt. De Stasi zal het begrip 'Heute' ook weleens
hebben gebruikt. Is 'Heute' daarmee ook een Stasi-term, Herr
Fluchs?

>  En ik weet pas sinds een maand of
>  twee dat dit woord centraal staat in jullie geloof.

Kun je eens aangeven wanneer *ik* dat woord heb gebruikt?
(Het archief kent toch een zoekfunctie?)

>  De puzzlestukjes vallen nu mooi op hun plaats (ook de opmerkingen van
>  Hein deze week blijken dus te kloppen). Dat is altijd een teken dat de
>  analyse gelukt is.

Fijn. Mijn hartelijke gelukwensen aan je psychiater Marc.

(Je moet toch wel heel ver heen zijn om een moreel-defecte
clown als Hein nu als je medestander te beschouwen.)

Erik vdMb