Identificatieplicht / D66-voorzitter: "of reutelt de onderbuik"

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Jan 14 20:52:34 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Jan 14, 2005 at 08:28:19PM +0100, Henk Elegeert wrote:

> Dat is waar. Ook dat ik daar inderdaad geen bal van begrijp
> waarom zo'n construct zoals thans gebruikt de enige maar ook
> de enig juiste mogelijkheid zou zijn.

Dat een regeerakkoord (dat bedoel je neem ik aan met "zo'n construct")
de enig juiste mogelijkheid zou zijn  werd ook niet beweerd en doet in
deze niet terzake.

> de Regering?

Mispoes, dat doen kamerfracties. Denk met die wetenschap nog eens na over
de vraag of het gebruikelijk is dat fracties er zich aan houden.

Overigens ben ik het met Bart eens dat Lousewies beter had kunnen zeggen:
"D66 is niet overtuigd van het nut van een algemene identificatieplicht
maar stemt ermee in omdat zulks overeen is gekomen in het regeerakkoord"

Ze had er dan nog aan kunnen toevoegen:
"Overigens hebben wij dat in dat akkoord laten vastleggen omdat er anders
een leeftijdsgrens van 12 jaar zou zijn gekomen"

Maar n.a.v. die toevoeging kun je natuurlijk een discussie voeren over
pragmatisme versus een principiele opstelling (lekker 'nee' kunnen
stemmen over een vrije kwestie ookal trek je aan het kortste eind).

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |