'Jammer dat het zover heeft moeten komen.....' (vandalen sloegen weer toe)

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Fri Jan 14 14:45:17 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Quoting Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:

> Geenszins. Je kan inhoudsneutral modereren op slechts vorm. Het blijft
> subjectief, daaraan valt m.i. niet te ontkomen, maar inhoud en vorm zijn
> wezelijk verschillend (een denkfout die ook gemaakt wordt in de
> discussie over Ayaan en Theo).

Is het volgens de huidige jurisprudentie niet zo
dat wie modereert darmee verantwoordelijk wordt voor
de inhoud van het forum?

> Racisme is racisme. Wel zou het goed zijn een helder meetbaar criterium
> te formuleren (wat is "ras"?)

Als alle postings met racistische opmerkingen
worden geschrapt, kan men dus ook geen voorbeelden
meer geven van racistische opmerkingen, of een
discussie beginnen over de vraag of een opmerking
racistisch is of niet.
'Ras' bestaat overigens niet; het is een construct.

> Hiermee illustreert u dat u  ongeschikt bent voor de PvdA lijst :-)

Ik signaleer een serieus probleem, namelijk dat de
meeste van jouw bijdragen en die van Marc zouden
moeten worden geschrapt. Graag een serieuze reactie.
Bespaar de lijst je jij-bakken s.v.p..

> Maar dat sluit niet uit dat het niet kán gebeuren. Voorkomen is beter
> dan genezen.

Ja dat moet jij zeggen na jarenlang bij DB.NL de
voordeur te hebben laten openstaan. :-)
(En dan nog klagen dat een grappenmaker daarvan
gebruik maakt. Hahahahahahahahaha.)

> De moderator.  Zelfs dat kan relatief onjectief plaatsvinden:
> onderzoeken of de reactie inhoudelijke relevantie heeft, los van de
> inhoud zelve.

Nee, dat is per definitie subjectief.

> Bij enkelen. Bij de meeste mensen gaat het gewoon om Pietje en Marietje.

Het ging nu juist om die gevallen waarbij Pietje
niet Pietje is.

> Inderdaad. dat is een mogelijklheid. dat kan ook bij registratie gebeuren.

Bij een beetje behoorlijk beheerd forum - dus *niet*
bij de Open Lijst van DB.NL - is dat gebruikelijk.

> In bepaalde internetkringen. Mensen als Karin Spaink, Bernadette de Wit,
> Theo van Gogh, Francisco van Jole en H van Meeteren, om een dwarsstraat
> te noemen, publiceren veelal onder eigen naam.

Ook niet altijd. Bovendien weet jij helemaal niet
of alle bijdragen onder hun naam wel werkelijk van
henzelf afkommstig zijn.
Ik kan hier bijvoorbeeld zo gaan posten als Hein van
Meeteren of Bernadette de Wit. Geen enkel probleem.

> helaas zijn er enkele proleten die onder
> andermans namen als Santos de Crux e.d. publiceren.

Je bent wel een halve gare, maar om jezelf nu een
proleet te noemen, alleen maar omdat je onder de
naam 'Ricardo Santos de Crux' hebt gepost, gaat te
ver, lijkt me.

Erik vdMb