Jammer dat het zover heeft moeten komen...

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jan 14 14:42:42 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[..]

> Voor mij is het antwoord op dit vraagstuk niet van politieke, maar van
> fenomenologische aard: of je het nu links of rechts noemt, het gaat om
> het fenomeen: drang naar éénheid. Drang naar totaliteit, naar
> aanpassing, zelfs naar vormen van onderwerping.

Reden waarom ik vind dat we los moeten komen van de huidige
partijen politiek. Onze  democratie - mits goed vorm gegeven
- (niet de huidige invulling) en aangevuld met de grondwet
heeft het antwoord van nature in zich.

 > Thans is het Moslimdeel
> van onze samenleving slachtoffer van deze onderwerpingsdrang. Straks
> zijn het weer anderen.

Ons huidige politieke bestel houdt ook dat precies in
stand.Te zeer gericht op te bereiken gedragsveranderingen en
top - down.

> [Neemt niet weg dat criminele uitwassen binnen de Moslim-delen van onze
> samenleving hard en gericht moeten worden aagepakt, maar dat terzijde en
> staat los van de inhoud. het gaat om gedrag, om kale feiten].

Ik ben derhalve op zoek naar een burgemeester die de kale
feiten correct weergeeft.

Henk Elegeert