'Jammer dat het zover heeft moeten komen.....' (vandalen sloegen weer toe)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Jan 14 13:53:57 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

muijz at dds.nl wrote:

>Wie gaat redigeren wordt daarmee verantwoordelijk voor de
>inhoud van het forum/de discussielijst.

Geenszins. Je kan inhoudsneutral modereren op slechts vorm. Het blijft
subjectief, daaraan valt m.i. niet te ontkomen, maar inhoud en vorm zijn
wezelijk verschillend (een denkfout die ook gemaakt wordt in de
discussie over Ayaan en Theo).

>Lijkt me afhankelijk van de context.

Racisme is racisme. Wel zou het goed zijn een helder meetbaar criterium
te formuleren (wat is "ras"?)

>Dan zouden dus de meeste van jouw bijdragen moeten worden
>geschrapt. En die van Marc ook.

Hiermee illustreert u dat u  ongeschikt bent voor de PvdA lijst :-)

>Idem.

Idem :-))))

>Komt op deze lijst nauwelijks voor.

Maar dat sluit niet uit dat het niet kán gebeuren. Voorkomen is beter
dan genezen.

>Wie bepaalt dat?

De moderator.  Zelfs dat kan relatief onjectief plaatsvinden:
onderzoeken of de reactie inhoudelijke relevantie heeft, los van de
inhoud zelve.

>Tja, er gaat weleens iets mis met de software.
>(Zo kreeg ik gisteren tot driemaal toe dezelfde
>mail van Lodewijk Asscher in de mailbox.)

Het is me wat.

>Hebben we het al over gehad; op Internet bestaat
>het begrip identiteit nauwelijks.

Bij enkelen. Bij de meeste mensen gaat het gewoon om Pietje en Marietje.

>Dan zou je naar elke afzender een controlebericht
>moeten sturen om te zien of dit gebounched wordt.

Inderdaad. dat is een mogelijklheid. dat kan ook bij registratie gebeuren.

>Op Internet bestaat het begrip identiteit nauwelijks.

In bepaalde internetkringen. Mensen als Karin Spaink, Bernadette de Wit,
Theo van Gogh, Francisco van Jole en H van Meeteren, om een dwarsstraat
te noemen, publiceren veelal onder eigen naam. Dat is riskant, ik geef
het toe, maar wel transparant. helaas zijn er enkele proleten die onder
andermans namen als Santos de Crux e.d. publiceren. Die dienen
gewaarschuwd en bij recidive verwijderd te worden.