Waar blijft de ophef...

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Fri Jan 14 13:51:45 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Quoting Eenzaam Heintje <heinwvm at chello.nl>:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> [192.87.5.178] , oftwel Miezemuijz,

Mijn bericht ging grotendeels over het feit dat
Hooligan Hein de simpelste zaken rond identiteiten
en IP-nummers niet begreep. Dat wordt hier meteen
gedeomonstreerd. Zoals iedereen met enige kennis
van zaken in de long header kan lezen, is het IP-
nummer 192.87.5.178 het nummer van de *listserver*.
Het is dus geen IP-nummer van een individuele
gebruiker.
Sterker nog: het is ook niet specifiek voor deze
lijst. Alle lijsten die door SurfNet worden gehost
via ListServ, lopen via dat IP-nummer.

> zich uitgevend voor de Antilliaan Ricardo Santos de Crux,

a) Er bestaat geen Antilliaan Ricardo Santos de Crux;
'Ricardo Santos de Crux' was ooit het pseudoniem van
Hein van Meeteren waaronder Hein zat te klieren op de
Open Lijst van de Digitale Burgerbeweging (DB.NL).
b) Ik heb er helemaal geen twijfel over laten bestaan
dat ik achter die posting zat; ik schreef immers dat
ik de naam slechts even had geleend.

> wrote in zijn steeds wederkerende manische (het
> is weer zover) periode:

Ach, ben je nu ook al psychiater, Eenzaam Heintje?

> Nee, er ging niets mis.

Ja, er ging wel iets mis. Door een foutje van mij kwam
het bericht in eerste instantie wel bij Marc aan, maar
niet op de lijst. Ik heb het toen nogmaals verstuurd.

> U bediende zich willens en wetens van een
> verkeerde naam,

Anders dan jij geef ik volmondig toe dat ik me bediende
van een andere naam.
Heb jij ooit toegegeven dat 'Ricardo Santos de Crux'
een pseudoniem van jou was?

> zoals u als vandaal al eerder deed op de lijsten die
> door mij beheerd werden,

Nee, op die lijsten heb ik dat niet gedaan. Wel heb je
daar zélf gepost onder de naam 'Ricardo Santos de Crux'.
Dat heb je trouwens nooit toegegeven. Hier heb je die
naam per ongeluk ook eens gebruikt - zie archief. Ook
hier heb je volgens mij nooit toegegeven dat je stiekem
onder een andere naam zat te posten.
En vertel eens Heintje, 'Hendrik de KLeine' was dat ook
een pseudoniem van jou? (Gelet op het individuele nummer
van het mailprogramma dat die De Kleine gebruikte.)

> en voor welk vergrijp u  enkele keren ernstig
> gewaarschuwd werd,

Aangezien ik op die lijsten *niet* onder een andere naam
postte, kan ik er ook geen waarschuwing voor hebben
ontvangen.
Overigens zou zo'n waarschuwing van jou wat schijnheilig
zijn geweest, gelet op het feit dat je *zelf* onder een
andere naam postte.  Maar dat je schijnheilig bent, is
bekend.

> waarna, bij ontstentenis van herneming,

Spreek je moerstaal joh! :-)

> u van die lijst bent gelazerd.

Ik ben altijd lijstdeelnemer gebleven, onder mijn eigen
naam, tot door Hooligan Hein de lijsten illegaal werden
opgeheven.

> Dat "we" is een symptoom van de onbenulligheid gekoppeld aan angstigheid
> van de naamsmisbruiker (zich verschuilen achter een "we" is een vorm van
> vluchtgedrag).

Een groepje mensen, waaronder ik, heeft je de zaken in
kwestie aan het schaarse verstand proberen te peuteren.
Logisch dus dat ik het heb over 'we'.
Jij daarentegen hebt je wél achter een meervoudsvorm
trachten te verschuilen:

"Namens anderen spreken en zich daarachter verschui-
len noemen wij in ons vak ontwijken en waarderen wij
als negatief en ineffectief."

(Overigens juist een illustratie van dergelijk gedrag.)

>Er was overigens geen "we". Er was één vandaal uit Delft,

O, dus nu was ik toch weer géén vandaal?

> een veertigjarig bijnzijn moeder inwonend pubertje met de bijnaam
> Chefren (hij dacht dat hij een piramide was) en de hogelijk

Ik begrijp niet wat deze details, die overigens geen
van allen kloppen, op de naam na, er toe doen; ik
schrijf toch ook niet - al dan niet naar waarheid -
dat je vriendin je mateloze arrogantie met kind en
al is ontvlucht, Eenzaam Heintje?

> [...]
> hij een schrijver was (nooit iets gepubliceerd, maar je mag illusies
> hebben). Anyway, deze twee zich  "we" noemende postpubers, gedroegen
> zich demate humorloos irritant, uitten zich zich dermate dom-beledigend
> zonder enige zelfreflectie of  zelfrelativering, deze twee "we"
> -zotteklappen bedierven met hun naargeestige en soms pathetische
> gescheld, gejammer, gezeur en gezeik het lijstje op een dermate
> onacceptabele wijze, dat deze "we" vriendelijk dorch doortastend aan de
> zijlijn werden gezet.Ze huilen nog steeds na.

Geenszins; de Open Lijst is door jou begin 2000 opgeheven.
Daar werd *iedereen* de dupe van. De andere lijst volgde
korte tijd later, maar daarvan was Chefren - dat is zijn
echte naam - geen lid.
Kortom zelfs de simpelste feiten heb je niet op orde.

> U kent het begrip werk niet, beste man. U hebt uw hele bestaan
> georganiseerd rond het *vermijden* van werk, dus klets niet over  werk (
> als ik u mag bidden).

Ik ben, als gevolg van langdurig seksueel misbruik
gedurende de jeugd, arbeidsongeschikt verklaard.
Dit is ook de reden dat mij inzake het misbruik een
schadevergoeding vann meer dan 1 miljoen gulden is
toegekend.
Ik wijs je derhalve op de juridische consequenties
van je bewering.

> En zo slaat onze muijz tot de dag van heden wild om zich heen

Geen jij-bakken a.u.b.; die zijn saai voor de lezers.

> Inderdaad. "maislul", het moest niet mogen.....

Inderdaad, zoiets hoort niet.

>Masilul, wat een term.

Spellen kun je ook al niet.

> In een land dat door begrippen als "geitenneukers" en "kutmarokkanen"
> wordt gekenmerkt, is dat begrip Maislul toch iets ver-schrik-ke-lijks!

Waarom klaag jijj dan eigenlijk als ik je naar aanleiding
van je gedrag op de DB.NL-lijst voor 'moreel defecte clown'
uitmaak?

> Gottegottegot, wat erg. Nee, maar hoe vre-se-lijk, vinnuniet, mejuffrouw?.
> Beste Muislul, (ja je leest het goed: muis-lul) ik weet niet in hoeverre
> jouw streng gereformeerde achtergrond je nog parten speelt, maar zes

Ik heb *geen* streng gereformeerde achtergrond.
Weer iets waar je geen verstand van hebt dus.

> Tut tut tut, knul, de *hele lijst* , niet overdrijven

Ik overdrijf niet, ik hou me gewoon bij de feiten.
Citaatje? Citaatje: "Deze lijst is een verzameling
geestelijk achtergebleven internetproleten geworden,
jammer." Daar werd dus wel degelijk de hele lijst
voor geestelijk achtergebleven internetproleten
uitgemaakt. Terwijl je gewoon jezelf bedoelde; *jij*
was een geestelijk achtergebleven internetproleet.
Je werd toch niet voor niks 'Hooligan Hein' genoemd?

> We hebben het over

"Namens anderen spreken en zich daarachter verschuilen
noemen wij in ons vak ontwijken en waarderen wij als
negatief en ineffectief." (Hein de Zwatelaar)

> een stuk of vijf á zes sociaal en
> spiritueel veramde veelal werkloze internetters die hun sociale
> identiteit ontleenden aan hun dagelijkse bijdragen aan obscure fora en
> discusslielijsten.

Niet zo projecteren s.v.p.
Dat jij dag en nacht vanachter je toetsenbordje zat te
schelden, en daarbij zozeer je boekhouding verwaarloosde
dat je je op de Parnassus moest verantwoorden, wil toch
niet zeggen dat *anderen* hun identiteit ontleenden aan
DB.NL?

> Ja, dat kleine kluppie kenmerkte zich toen, naar mijn
> visie,( en die visie heb ik vrijelijk geuit,) door proletengedrag.
> Internet-proleten dus, ik kon (en kan) tot geen andere conclusie komen.

Je beroepen op je eigen uiterst beperkte denkvermogen
("ik kon (en kan) tot geen andere conclusie komen")
is nooit een sterke zet in een discussie.

> Hen kondigde aan dat hij zijn toon niet zou matigten zolang het
> proletengedrag persisteerde.

Liegen heeft geen zin, Eenzaam Heintje:

     Deze lijst is een verzameling geestelijk achtergebleven
     internetproleten geworden, jammer. En mijn taal kuis ik
     niet meer, wie met rechten van anderen solt heeft geen
     recht van spreken meer. Dus maislul: oprotten....

> So what?

Je begreep elementaire zaken rond het begrip 'identiteit
op Internet' niet. Iemand was bereid je op je woord te
geloven, hoewel je er door diverse lijstdeelnemers op werd
gewezen dat je bericht niet als bewijs kon dienen (omdat
het heel gemakkelijk is om op Internet een afzender te
faken) en daarop schold je de persoon die bereid was je
te geloven uit, en beschuldigde je de anderen - die je
wezen op de problematische kanten van 'identiteit op
Internet' - van sollen met je rechten, waarna jij ging
sollen met hun rechten.

> Nog steeds verdriet? Nog steeds
> pijn dat uw speelgoedje werd afgepakt?

Ik zat op die lijst toch niet met identiteiten te spelen;
dat deed jij. Ik gebruikte die lijst toch niet om andere
deelnemers op weerzinwekkende wijze uit te kafferen; dat
deed jij. Dus het was *jouw* speelgoedje. Dat blijkt ook
uit het feit dat *jij* tenslotte de stekker eruit hebt
getrokken.

> Twee eigenschappen waarop ik overigens bijzonder fier ben.

Ja dat zie je vaker bij domme mensen.

Mijn
> monumentale domheid heeft me door twee academische studies gesleept, en
> mijn monumentale eigendunk heeft me aangezet tot succesvole
> verzelfstandiging. Daar kan jij, met je kleinzielige "slimheid"  en je
> gebrek aan eigenwaarde niet tegenop, manneke.

Ik heb het voor mijn gevoel van eigenwaarde helemaal
niet nodig om te pochen over studies of een bestaan
als 'consultant'.
Ook hoef ik niet te pochen over mijn deelname aan een
debatwedstrijd. Of over mijn finale plaats in een
acteerwedstrijd. En wat ene Scholten van Aschat
daarover te melden zou hebben zou mij koud laten.

Enige tijd geleden zwatelde je wat over 'inner
directed':
"(T)erwijl iemand met een stevige *Ich*, met een
ontwikkeld  ego-bewustzijn, in Freudiaanse zin, een
*inner*-directed mens wordt. Die  opereert vanuit
een innerlijke gids, een innerlijke overtuiging, en
is niet  constant bezig met de vraag hoe hij of zij
"over komt"."

Jij beweerde dat je inner directed was. Maar iemand
die inner directed is, zou het koud laten wat ene
Gijs Scholten van Aschat van hem zou vinden.
Dus je valt weer enorm door de mand Heintje Zwatelaar.

> Nix gekleend, geját,

GeleenT. Je mag 'm weer terug hoor. Stuur maar een
verzoekje naar <koppigestijfman at hotmail.com>.

> Nou, dat heeft lang gekost. Zoiets kan je ook in een a twee foutloze
> zinnen te berde brengen. Tip: probeer je bijdragen eens te comprimeren.

Zou je dat dan eens op je eigen oeverloze gezwam willen
toepassen, Eenzaam Heintje?
Dankjewel!

Erik vdMb