What the hell happened in Fallujah?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sat Jan 8 01:21:35 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Bart Meerdink
> Is de opstelling van Frankrijk, Duitsland enz dan in de praktijk zo
veel
>vruchtbaarder dan de opstelling van Nederland?

Frankrijk en Duitsland stelden tot het laatste moment voor de
inspecteurs meer tijd te geven en Frankrijk wilde het aantal inspecteurs
zelfs verdrievoudigen. Nederland heeft zich daar tegen uitgesproken. Men
wilde oorlog en zo snel mogelijk ook. Was dat pad dat Duitsland en
Frankrijk wilden bewandelen vruchtbaarder geweest dan de illegale oorlog
die nu is gevoerd? Uiteraard.

Oh, maar dat bedoel ik niet zal je wellicht denken, ik bedoel wat doen
die twee landen dan *nu* voor de Irakezen? Nou simpel, de greep van de
Amerikanen op dat land zoveel mogelijk verzwakken en legitimatie ervan
tegenwerken. Met de beperkte middelen die men daarvoor ter beschikking
heeft. Want we hebben het hier immers over de enig overgebleven
supermacht. Maar dat is nog altijd 'vruchtbaarder' dan niets doen en
zelfs niets doen is 'vruchtbaarder' dan wat Nederland doet.

Groeten,
Mark Giebels