Vlaams belang ook bij andere partijen

Thu Jan 6 10:15:18 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> n.a.v. mijn opmerkingen over mijn
 uitstapje naar Antwerpen, eind november 2001...
>Ik weet niet waar je op doelt, Marc. De laatste tijd kom ik vaker in
>Antwerpen dan in Amsterdam en ik heb eigenlijk niks gemerkt van (...)
>Overigens verbaas ik me enigszins over de tartende toestanden die je in
>Antwerpen meemaakte. Heb ik nou echt veel gemist, 's avonds en overdag?

 Het was in de buurt van het Centraal Station. Ik heb begrepen dat dat
 nu juist de ergste buurt is. Het was donker, een deel van de straat-
 verlichting deed het niet, de luiken van huizen waren gesloten (de
 huizen waren dus ook donker), overal liepen dealende Marokkanen die
 je zaten in te schatten, het was doodstil, en het motregende ook nog
 eens licht. Het was alsof ik in het decor van een horrorfilm liep.

 Ik was op weg naar een lezing en daar aangekomen vernam ik door een
 buurt te zijn gelopen waar voortdurend overvallen plaatsvonden; zelfs
 de rijkswacht durfde die wijk niet in. Moest ik nog eens terug ook...
 openbaar vervoer reed er niet, er reden geen auto's. Stilte kan vrese-
 lijk zijn.

 Wat was ik blij toen ik weer in de trein zat. Tegen halftwee 's nachts
 stapte ik uit op Amsterdam-Centraal. Overal mensen, overal politie,
 overal licht, overal geluid. De sfeer was compleet anders.

 Neen, Mokum is zo slecht nog niet.

 Marc Fluks, Amsterdam