Nieuw-rechts liberalisme: Paul Cliteur

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Mon Jan 3 16:55:07 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

We hebben het hier al eerder over Cliteur gehad en heb de lijst er toen al
opgewezen, dat zijn terugtocht uit het publieke debat vooral te wijten was
aan zijn benoeming tot bijzonder hoogleraar aan de Leidse Universiteit en
dat hij zich wilde concentreren op zijn inaugurele rede. Ik dacht dat V.N.
dat hem toendertijd gewoon gevraagd had, terwijl  in de officiele media en
op deze lijst de meest mooie fantasiën te lezen waren.

Overigens komt het me voor, dat door jou zo  gewantrouwde lieden als Ellian
en Hirsi Alin zelf aan den lijve een Islamstaat meegemaakt hebben en daar
hier in Nederland niet op zitten te wachten. Ik trouwens ook niet. Maar door
typisch nederlandse karaktereigenschappen als onverschilligheid en
vrijblijvendheid kan het zomaar weer zijn, dat je niet meer mag zeggen wat
je denkt, of dat je niet meer durft te zeggen wat je denkt. Ik weet niet
eens, wat erger is.

Groet,

Tjerk