verbod verheerlijken geweld

Mon Jan 3 13:49:56 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In sceptisch stemmetje in mij zegt dat dit niet gaat om de haat-
predikers Hirsi Ali, Ellian en Ephimenco et al. met hun liberale
jihad maar dat het de proponenten louter om te doen is om een
psychiatrisch warhoofd als Van de Ven aan te pakken onder de mom
van liberale flinkheid.

--> Dus dat zo'n aanscherping onderdeel is van de liberale jihad
    en niet bedoeld om juist deze heilige oorlog van rechts tegen
    de samenleving aan te gaan pakken.

Mocht die observatie van mij juist zijn, dan moet men hier zeer fel
tegen gekant zijn. Want dan wil extreem-rechts ons onze vrijheden
benemen.

Laat het O.M. eens maar eens een procedure starten tegen de libera-
listische stokers. Mocht deze bij de rechter stranden, dan kan de
wetgever altijd nog de wet aanscherpen. Maar nu is niet eens getoetst
of de huidige wetgeving volstaat. En dat lijkt mij geen goed teken.