politiek correct

Sun Feb 20 12:57:16 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Okay Mark,

Ik probeer me ook niet mee te laten slepen in de officiële of zoals in mijn parallel de medische "registraties". Je hebt gelijk dat die een nut moeten dienen. Maar het ging aanvankelijk om het bekend maken van feiten en gegevens of niet, door het OM in voorkomende gevallen en door de media. Ik neem aan dat je daar wel voor openheid bent en tegen verkramptheid. Ik vond dat Fermina terecht wees op de deels of zelfs vaak onterechte speculaties die ontstaan als gekozen wordt feiten en gegevens achter te houden. Vooroordelen worden zo niet bestreden maar eerder versterkt. De algemene parallel die ik hier zie is actief en open communiceren als iets misgegaan is bij de overheid of een bedrijf i.p.v. bedekken met als gevolg dat zaken stapsgewijs alsnog uitkomen.

Fritz