Van misdunk naar misdaad

Thu Feb 17 11:51:34 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 17-feb-05, at 10:59, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Merci, Tjerk <tjouwstra at WXS.NL>, voor je ondersteunende woorden
>  richting Erik -dat-is-jouw-mening- van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>.

Meteen meneer Flaps ook maar even antwoorden.

>  Ik schetste slechts het meest waarschijnlijke toekomstscenario. Dat
> het

Nee, je hangt racistische en sexistische praatjes op
en probeert die met een beroep op je wetenschappelijke
scholing een schijn van objectiviteit mee te geven,
daarbij feiten en meningen hopeloos verwarrend.
(Wat zal het een chaos zijn in je bovenkamertje.)

>  daarin niet goed afloopt met degene die door Erik op handen gedragen
>  wordt, kan ik ook niet helpen. Ik ben natuurlijk geen racist omdat die
>  persoon toevallig zwart is.

Nee, je bent een racist omdat je vindt dat die persoon
hier niet thuis hoort.

>  Naarmate de toekomst verder weg ligt, neemt de waarschijnlijkheid van
>  een scenario af -totdat er een tijdstip bereikt wordt waarop alles kan
>  gebeuren (in de wetenschap noemt men dat moment de 'relaxatietijd').
>  Een mening zit daar niet in verweven.

In je malle bijjdrage die ik even heb gefileerd schrijf
je, en let dit keer even op (of gaat dat je bescheiden
denkvermogen te boven?):

"Wat ik bedoel te zeggen is dat dit dus niet goed KAN aflopen."

Duidelijk?

Daar heb je het over een scenario, en wel over een
scenario met een uitkomst die voor jou al helemaal
vaststaat ('KAN niet goed aflopen').

Kortom, zou je na je schijnheilige gemiemel in de
trant van "Ik vertileer geen meningen, daar doe ik
niet aan. Ik ga voor wat echt is (...)." nu ook je
schijnheilige gemiemel over scenario's even willen
staken? Dankjewel.

Als je er abjecte meningen op na wilt houden, mij
best. Maar kom daar dan gewoon voor uit, en bespaar
de lijst je pathetische uitvluchten s.v.p..

>  Richting Erik vroeg Tjerk:
>
>  Precies. Net als Fritz zegt Erik daar nooit iets over.

Ach, nou krijgen we dat weer.

Kijk, dat jij niet kunt lezen Flops, is natuurlijk
vervelend, maar daar zijn toch cursussen
voor?
Mijn mening is dat Pim Fortuyn het volste recht
had om te zeggen wat hij vond. Mijn mening is dat
Ayaan Hirsi Ali het volste recht heeft om te zeggen
wat zij vindt. Mijn mening is dat iemand die de
moord op Fortuyn toejuicht en die over Hirsi Ali
opmerkt: "hoort hier niet", een rechts-radicale
racist is.

> Als men gaat gissen,

Nou niety weer zo dom zitten miemelen Fleps.
Wat jij bedoelt is: als *ik* (lees: Fleps) ga gissen.

Maar m'n beste Flips; je doet niet anders!
En al dat gegis van je presenteer je vervolgens
als vaststaande *feiten*. Als onontkoombare
scenario's. In plaats van als de abjecte meninkjes
van een racistische malloot.

(Is dat eigenlijk geen pleonasme Tjerk, 'racistische
malloot'?)

> ligt rechts-radicalisme het meest voor de hand. Ik vermoed dat
>  het gaat over die liberale jihad van al die parvenu's rond Hirsi Ali
>  (daar zou dat republikeinse gedoe van Erik ook deel van uitmaken)...

Republicanisme is links, liberaal loopt in Nederland
van gematigd links tot gematigd rechts, en het-
zelfde geldt voor de kringen rond Hirsi Ali.

Rechts-radicaal zijn mensen die de rechtstaat
niet van toepassing verklaren op sommige
inwoners van ons land. Rechts-radicaal zijn
mensen die de moord toejuichen op iemand met
wiens politieke opvattingen ze het niet eens zijn.
Rechts-radicaal zijn mensen die over iemand met
wiens politieke opvattingen ze het niet eens zijn
opmerken: jij hoort hier niet.

Kortom Flaps: rechts-radicaal ben jij.

>  Maar we zullen het ook ditmaal wel weer niet horen, vrees ik.

Spreek toch eens voor jezelf, en zeg gewoon:
"De opvatting van Erik staat mij niet aan want
op basis van die opvatting kan ik hem niet in
de rechts-radicale hoek plaatsen, en aangezien
ik het bij gebrek aan het vermogen tot het voeren
van een discussie nodig heb om hem in de
rechts-radicale hoek te plaatsen, doe ik maar
net alsof ik de opvattingen van Erik niet gehoord
heb."

Erik vdMb