Privatisering onzin en milieuverpestend

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Feb 8 09:31:05 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Een spijkerhard bewijs voor de positivistische liefhebbers onder democraten
en een staalharde dolkstoot in de aamborst van de fanate marktisten - en
des te dodelijk vanwege de overlap:

Ik kreeg gister mijn derde telefoonboek in de bus. Het eerste was het
reguliere van KPN. Daarna kwam bijna hetzelfde van een landelijke
reclamefirma, en als laatste een "stadsgids van het Wegener-concern.
Ergelijk, want de aloude gemeentegids is nu vijfmaal dikker geworden
vanwege de ingelijmde lokale telefoongids.

Het wordt tijd dat de gemeente weer zelf haar gids gaat uitbrengen (eerst
overgedaan aan Suurland, die weer is overgenomen door Wegener). Met al die
overnames eindigen we nog es in iets wat 15 centimeter dik wordt, terwijl
het vroeger zo'n handige 1 centimeter was. Kortom, met mijn papiermes heb
ik de telefoongids op de band losgesneden en weggegooid. Met die twee
regiogids erbij een paar kilo overbodig vuil.

Hiermee is het kwalijke van het marktisme genoegzaam aangetoond. D66 moet
maar weer in haar lokale programma zetten dat de stadsgids door de gemeente
wordt uitgegeven, small and lean. Goed voor milieu en burger. En laat de
gemeente ook haar "producten" gewoon weer "diensten" noemen. Deze
fascistoide waanzin uit de jaren negentig dient zo snel mogelijk op de
vuilnisbelt der geschiedenis te belanden!

Uw echte liberaal,
Henk Vreekamp