Hallo: procesdenker vs. outputdenker (waq Opiniepeiling: Nederlanders wijzen Europese grondwet massaal af)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Feb 8 09:02:33 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou, laat ik je dan met grof geschut even bijpraten, Marc. Een procesdenker
maakt er niet zo'n punt van dat Hitler via parlementair-democratische weg
aan de macht is gekomen, een outputdenker gruwt ervan en zou desnoods per
direct de democratie willen afschaffen. Zoiets.

Persoonlijk heb ik wel iets met beide karakters. Ik moet er niet aan denken
dat er, geheel conform conservatieven binnen D66, geen politieke partijen
meer zijn en dat smaakmakers geheel en al de stemming bepalen, veel erger
dan in de USA. Populistische dictatuur.

Laat mij als laaggeschoolde voddenkoopman nou maar lekker de
partij-vergelijkingen in de Volkskrant napluizen met de poppetjes op tv in
gedachte. Moest trouwens net een impressie geven van de kijkcijfers van
gisteren - viel me op dat de publieke omroep zoveel publiek trok, met het
Journaal en een opsporingsprogramma, en zonder sport. Lijkt me een
aanwijzing dat onze Rozenkruizer Medy van der Laan niks moet wijzigen aan
de Mediawet.

hv,u
------