poolse salarissen > Re: Vakbonden beginnen het weer te leren

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Dec 10 15:01:53 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op maandag, 5 dec 2005 om 09:34 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beetje bij beetje komen ze weer een beetje los.
> Van de week beginnen er acties omtrent de Polen die de Nederlandse
> vrachtwagenchauffeurs van de bok verdrijven met hun minimale loontjes.
> Na aanleiding daarvan heb ik in het weekend contact gehad met een
> ex-collega en tot mijn somme verbazing is het veel erger dan het
> lijkt. Bij de afdeling buitenland bij mijn vroegere firma zitten er
> nog welgeteld 7 nederlanders op een serie van 98 vrachtauto's. De rest
> zijn Tjechen en Polen. Bij Jan Marijnnisen om te hoek thuis Harry Vos
> [...]

hè, als dat eens zou helpen, dan ging ik er ook weer met een spandoekje
staan. ;)

wie weet trouwens, die chauffeurs hebben wel hun vrachtwagens, en files
zijn heel vervelend op maandagmorgen. ;)

indertijd met de onderwijsstakingen waren wij altijd bang voor
ongelukken met de kindertjes tijdens de staking, boze ouders, de pers
over ons heen, weglopende leden etc.
de buurlanden zijn veel harder bij onderwijsstakingen.
en die vervoersbonden staan veel sterker in hun staking. ik zou wel
eens op de bok van zo'n ding willen zitten met mooi uitzicht over
honderden kilometers file. ;)

gr elma