Poolse salarissen > Re: Wat weten ze het weer zeg

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Dec 10 14:56:05 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op dinsdag, 6 dec 2005 om 09:01 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Zullen we voorstellen dat de politici, kabinet en kamerleden, ook
> allemaal
> tegen Poolse salarissen hetzelfde werk blijven doen? Want dat is waar
> het nu
> naar toegroeit in de transportsector. En niet alleen daar, tuinbouw,
> de bouw
> etc. Dat moet dan ook kunnen in de politiek en wellicht voor
> ambtenaren.
> Tja, als je ze mag geloven is het goed voor de economie als we allemaal
> minder gaan verdienen en de prijzen stijgen.
> [...]

ik weet het natuurlijk ook niet ger, maar ik zag van de week rik vd
ploeg die geloof ik iets kundigs zei over de wereldeconomie en de lonen?

is een probleem ook niet dat als de welvaartsverschillen tussen landen
erg groot zijn de burgers van die landen het gewoon illegaal komen
halen in het welvarende europa?
en hoe kan europa dat voorkomen zonder een politiestaat te worden?

aan de ene kant wil ik (en jij ook?) minder regeltjes om de
burokraatjes minder te doen en dus minder macht te geven, maar hoe
houden we dan al wat ongewenst is van onze stoep en uit huis vandaan?

gr elma