Knikkende knietjes

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Dec 10 15:12:10 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Je bedoeld dat het jou (D66) geen crisis waard was maar het kabinet wel, dat
> had je toch de hele dag al te horen gekregen zei je.

Het kabinet was het zelf wel beu (bemoedigend), Ger, maar schoof de
verantwoordelijkheid ervoor in schoenen van de coalitiepartners. Het
bekende partijpolitiekspelletje.

Die durven nu geen verkiezingen aan en hopen dat de 'lucht' -mogelijke
gemaakt door de laagst betaalden- in de economie alsnog vruchten gaat
afwerpen, en verwachten dat het hoogtepunt daarvan gelijk zal vallen met
de verkiezingen. Willen dat als hun 'succes' gaan 'verkopen' aan de
(achteloze) kiezer.

Over die 'kenniseconomie' horen we verdacht weinig. Over bestuurlijke
vernieuwingen, al evenmin.

 >  Balkenende zei in zijn
> gesorek van niet dus was het pure blufpoker waar je en Verhagen dus bent
> ingetrapt.

  Het kabinet mocht van het kabinet zelf klappen (in het alternatief
voor het torentjesoverleg), niet van de politici waarvoor een vermeend
gezichtsverlies dreigde.

Het ging D66 dus niet om de inhoud, of om de kracht van argument.

> Je weet natuurlijk niet wat men had gedaan als je had gezegd, oke, ik ga
> erin mee, je durfde het niet, denk ik, en dat noem ik dan knikkende
> knietjes.

Precies Ger, en Bert claimt zich een heldenrol als redder van kabinet
ASO. Alsof ook dat een verstandige is.

Henk Elegeert